Δευτέρα 26 Μαΐου 2025

Παρέμβαση του Ανδρέα Καργόπουλου, γγ της ΟΛΜΕ, στην ΕΡΤ


Τις σοβαρές επιπτώσεις που θα έχει στην Εκπαίδευση τόσο η άρση μονιμότητας, όσο και η αξιολόγηση στο Δημόσιο ανέδειξε ο Ανδρέας Καργόπουλος, γενικός γραμματέας της ΟΛΜΕ, μιλώντας το πρωί της Δευτέρας στην ERT News. 

Όπως είπε, πιο συγκεκριμένα, αν αρθεί η μονιμότητα από τους εκπαιδευτικούς τότε «τα σχολεία θα βαρέσουν διάλυση», υπενθυμίζοντας τα χιλιάδες κενά σε μαθήματα, ακόμα και πανελλαδικώς εξεταζόμενα, αλλά και στην παράλληλη στήριξη και στην Ειδική Αγωγή, με τα οποία ήδη έρχονται αντιμέτωποι κάθε χρόνο μαθητές σε όλη τη χώρα. Υπογράμμισε, επιπλέον, στο πλαίσιο της παρέμβασής του, ότι το ενδεχόμενο της άρσης μονιμότητας, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί αυτή τη στιγμή είναι χαμηλόμισθοι, εντείνει τον κίνδυνο οι εκπαιδευτικοί και δη στη δημόσια εκπαίδευση να γίνουν είδος προς εξαφάνιση, μιλώντας σε αυτό το σημείο για το παράδειγμα από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, όπου υπάρχουν 1.500 κενά, έχει εξαντληθεί ο πίνακας του ΑΣΕΠ και το υπουργείο έχει φτάσει στο σημείο να βάζει μέχρι και 70χρονους συνταξιούχους ως ωρομίσθιους να κάνουν μάθημα σε παιδιά δημοτικού! 

Σημείωσε, επίσης, ότι η άρση της μονιμότητας στην Εκπαίδευσης θα δυσχεράνει περαιτέρω και τις παιδαγωγικές σχέσεις που αναπτύσσουν οι εκπαιδευτικοί με τους μαθητές, φέρνοντας τα χαρακτηριστικά παραδείγματα, από τη μία, αναπληρωτών εκπαιδευτικών που μόλις έχουν αρχίσει να γνωρίζουν τους μαθητές τους, στέλνονται σε άλλα σχολεία, σε νέους μαθητές που θα πρέπει πάλι να γνωρίσουν άμεσα, και από την άλλη εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή «που μπορεί να περάσουν μήνες, χρόνια» μέχρι να αποκτήσουν κώδικα επικοινωνίας με τους μαθητές τους. 

Απαντώντας στο ερώτημα του δημοσιογράφου Κ. Παπαχλιμίντζου αναφορικά με το τι μέλλει γενέσθαι με κάποιους καθηγητές για τους οποίους γίνονται παράπονα και αν θα μπορούσε η αξιολόγηση να λειτουργήσει θετικά σε τέτοιες περιπτώσεις, ο Ανδρ. Καργόπουλος εξήγησε ότι τέτοιοι εκπαιδευτικοί δέχονται ήδη πειθαρχικές κυρώσεις και απομακρύνσεις κατόπιν καταγγελιών και αναφορών γονέων είτε σε Συλλόγους Διδασκόντων, είτε σε διευθυντές, συμβούλους και προϊστάμενους Εκπαίδευσης. Έφερε, μάλιστα, και ως παράδειγμα αυτό του κάθε δημοσιογράφου, ο οποίος πρέπει να κρίνεται με το κατά πόσο έγκυρη ενημέρωση προσφέρει και όχι με βάση «ατάκες» που θα λέει και θα τον κάνουν δημοφιλή. 

Τόνισε, μάλιστα, ότι η δημοφιλία και οι θεατρινισμοί που ζητά το υπουργείο από τους εκπαιδευτικούς δεν πρέπει να είναι το κριτήριο βάσει του οποίου θα αξιολογείται ένας δάσκαλος ή ένας καθηγητής, αλλά η επιστημονική και παιδαγωγική του εγκυρότητα, λέγοντας χαρακτηριστικά πως οι ίδιοι οι πρόεδροι Παιδαγωγικών Τμημάτων και έγκριτοι επιστήμονες «μιλούν για παιδαγωγική και επιστημονική γελοιότητα» σε σχέση με τον τρόπο που αξιολογεί το υπουργείο.

«Όταν κάθε 4 χρόνια κάνεις ένα θεατρινισμό και αξιολογείσαι από αυτό προφανώς αυτή η γελοία διαδικασία παράγει και γελοίο αποτέλεσμα», σημείωσε ο Ανδρ. Καργόπουλος, προσθέτοντας ότι «η πιο σκληρή και η πιο καλή αξιολόγηση» έρχεται από τη συμπεριφορά των μαθητών, όταν, για παράδειγμα, θα ξανασυναντήσουν κάποιον παλιό τους καθηγητή και θα τον χαιρετήσουν. 

Τέλος, ειδική αναφορά έκανε και στη δήθεν καλή αξιολόγηση που λαμβάνουν οι σχολικές μονάδες, στις οποίες, όμως, στην πραγματικότητα, όπως περιέγραψε, υφίσταται σοβαρό κτιριακό πρόβλημα που γεννά κινδύνους για την ασφάλεια εκπαιδευτικών και μαθητών. Για αυτό κάλεσε την κυβέρνηση να αφήσει τις υποσχέσεις και να προχωρήσει σε πραγματικές παρεμβάσεις, διαφορετικά «θα έχουμε τα επόμενα χρόνια τραγικές συνέπειες».